Lovers Rock, este un stil al muzicii Reggae renumit pentru sunetul său romantic şi al conţinutului versurilor, deasemenea de factură romantică. În muzica Reggae cîntecele de dragoste au fost o parte importantă în cadrul acestei muzici încă din anii 1960, dar acestui stil i s-a dat o mai mare atenţie, o definire mai clară dar şi un nume, în Londra la mijlocul anilor 1970.
Istoric. Rădăcinile muzicii Lovers Rock, stau în zilele de început ale muzicii Reggae, prin cântăreţi jamaicani şi americani cum ar fi Ken Boothe, Johnny Nash şi John Holt, având piese de top cu succes internaţional, care de fapt erau piese de dragoste bine cunoscute dar rescrise ca versiune Reggae.
Ca stil potrivit scenei de muzică Reggae din Londra, Lovers Rock reprezenta un contrapunct apolitic la sunetul rastafarian predominant în muzica Reggae în acea vreme în Jamaica. Acest stil combina sunetul lin al muzicii Soul din Chicago şi Philadelphia, cu liniile de bass şi ritm ale muzicii Reggae. Originea muzicii vine de la Sound systems din Sudul Londrei. În cultura populară din Jamaica, un sound system înseamnă un grup de disc-jokey, ingineri de sunet şi un prezentator-maestru de ceremonii care punea muzică Ska, Rocksteady şi Reggae la petrecerile de stradă în ghetourile din Kingston; aceştia aveau camionete încărcate cu un generator, pick-up-uri şi boxe mari şi astfel animau petrecerile de stradă încă din anii 1950, mai întâi cu muzică Rhythm&Blues şi soul şi mai apoi devenint o parte importantă în dezvoltarea culturulă din Jamaica şi care a dus la naşterea şi promovarea stilurilor de muzică modernă din Jamaica. Acest stil avea căutare în special în rândul femeilor şi chiar a dat lumii muzicale, multe artiste: Carroll Thompson, precum şi prima cântăreaţă al acestui stil care a avut un mare hit prin piesa „Tenderness” în 1974, Ginger Williams. Louisa Mark, avea doar 14 ani când a avut un mare hit cu varianta sa la piesa lui Bobby Parker, „Caught You in a Lie” în 1975, acest lucru ducând la sunetul caracteristic cântăreţelor tinere care este asociat cu sunetul primilor ani ai muzicii Lovers Rock. A urmat apoi, duo-ul de producători-compozitori format din Dennis şi Eve Harris (soţ şi soţie), care au relizat marele hit pentru TT Ross, „Last Date” şi mai apoi Dennis Harris a pus bazele unei case de discuri – Lovers Rock, în sud-estul Londrei pe Upper Brockley Road alături de John Kpiaye şi Dennis Bovell, care a şi dat numele noului gen muzical.
Trio-ul din sudul Londrei, Brown Sugar (din care făcea parte şi tânăra Caron Wheeler, componentă ulterior a trupei Soul II Soul) au realizat şi au fost pionierii unui subgen al acestei muzici numit ”conscious lovers” cu melodii ca „I’m In Love With a Dreadlocks” şi „Black Pride”. Alţi artişti ce au lansat melodii în acest subgen muzical au inclus-o şi pe cântăreaţa din Battersea, un oraş în interiorul districtului Sudul Londrei, Winsome.
Lovers Rock, a devenit materia primă pentru sound systems din Londra cum ar fi: Chicken Hi-Fi, Success Sound, şi Soferno B. Neil „Mad Professor” Fraser avea să fie un producător-compozitor cheie în muzica Lovers Rock, colaborând în a face muzică cu Deborahe Glasgow, în timp ce Bovell avea să producă unul dintre cele mai mari hit-uri ale genului, piesa „Silly Games” a cântăreţei Janet Kay care a ocupat locul 2 în topul UK Singles Chart în anul 1979.
Deşi cunoscut ca un gen cântat cu preponderenţă de către femei tinere, noul stil a produs deasemenea şi o serie de cântăreţi, mai notabili fiind: Trevor Walters, Honey Boy, şi Winston Reedy. Acest trend s-a păstrat şi astfel au apărut multe trupe bărbăteşti, incluzând formaţiile: Tradition, The Investigators şi trupa din Birmingham, Beshara, care la începutul anilor 1980 a avut o piesă de top, emoţională „Men Cry Too”.
Pe urmă numeroşi artişti binecunoscuţi în Jamaica, şi-au încercat norocul în a crea şi cânta în noul stil. Printre cei mai de success dintre ei se numără: Gregory Isaacs, Dennis Brown, Sugar Minott şi mai târziu Freddie McGregor. Piesa lui Brown „Money In My Pocket” (locul 14 în 1979) şi piesa lui Minott „Good Thing Going” (locul 4 în 1981), au fost ambele mari hituri în Topul Pieselor din Marea Britanie.
Popularitatea genului Lovers Rock, a continuat şi în anii 1980, casa de discuri Fashion, avea un important succes în rândul ascultătorilor din Marea Britanie şi casa de discuri Revue a avut un hit important (locul 1) în 1986 cu piesa „I Wanna Wake Up With You” a lui Boris Gardiner.
În anii 1990, artişti ca Mike Anthony, Peter Hunnigale, şi Donna Marie, precum şi binecunoscuţii de la UB40 au avut un real succes în cadrul acestui gen şi bineânţeles în lumea muzicală, precum şi alţi artişti din Marea Britanie ce au concertat de-a lungul timpului (în acei ani) la festivalul cel mai important al muzicii reggae, Reggae Sunsplash.

Originea stilistică, stilurile ce stau la baza acestui gen sunt: Reggae, Soul, Rhythm and Blues
Originea culturală: anii 1970 în Sudul Londrei
Instrumentele tipice: chitara bass, chitara şi bateria
Popularitate: sfârşitul anilor 1970 până în anii 1990 în Marea Britanie
Forme derivate ale genului: Reggae fusion

Anunțuri